esmaspäev, juuli 28, 2008

Kahesõnalised e-mailid

Tõsi, nii tõsi. Tõsiselt rääkides, mõnigi professor ei saa vist aru, kui palju rohkem ja efektiivsemalt ta juhendatav töötaks, kui juhendaja suhtuks temasse kui inimesesse. Kahesõnaliste e-mailidega ei kulu kaua, et üliõpilase motiveeritus hävitada. Samas võiks öelda, et kui saad suurusjärgus mõnisada e-maili päevas, siis on lühivastused paratamatud. Millised kirjad on prioriteetsed, on siis küsimus - sest kindlasti on professor suuteline kirjutama rohkem kui kaks sõna. Seega, kui su juhendaja arvab, et sa ei vääri rohkem kui paarisõnalist vastust, siis ta tõenäoliselt
  • ei pidanud antud küsimust kuigi oluliseks ja vihjab, et võiksid ise teemasse pisut rohkem süveneda.
  • ei pea sind kuigi oluliseks, kas siis sinust või temast sõltuvatel põhjustel.
  • ei oma kirjade hulgas prioriteete, s.t. vastab kõigile inimestele kahe sõnaga ega saa aru, et nii kahjustab ta oma grupi efektiivsust ja mainet.
Kindlasti on võimalusi veel, kuid lõppjäreldus näib olevat, et kui sa oma juhendajalt kunagi korralikke kirju ei saa, siis on suhtlusprotsess kuskilt vigane. Tuleb vaadata üle hiljutine kirjavahetus ja otsustada, kas olukord juhendajaga otsekoheselt üles võtta, et ühiselt põhjuseid selgitada. Võib-olla pole ta millegagi rahul, võib-olla aga pole ta lihtsalt taibanud, kui oluline temaga töötamine sinu jaoks on. Liiga palju on (vähemalt astrofüüsikas) olukordi, kus sellistest asjadest mitterääkimine takistab tublide inimeste koostööd huvitavate asjade tegemisel.

Viited:
PhD Comics - lugege seda :)

Kommentaare ei ole: